XI Knurowskie Dni Integracji

Wycieczka do Raciborza

Pomimo przewrotnej pogody wybraliśmy się na zaplanowaną wycieczkę. Naszym celem było arboretum „Brama Morawska” w Raciborzu. Las powitał nas zapachem mchu i igliwia, trelami ptaków oraz przepięknymi widokami. Urzekły nas małe oczka wodne obsadzone roślinami cieniolubnymi oraz różnokolorowe, rozkwitłe rododendrony. Podziwialiśmy kolorowe pawie i różnorodne ptactwo w mini zoo. Postanowiliśmy wrócić tan we wrześniu, aby obejrzeć las w kolorach jesieni 🙂

Palmiarnia Gliwice

Pogoda spłatała nam figla i musieliśmy zmienić plany wycieczkowe. Odcinając się od brzydkiej pogody postanowiliśmy odwiedzić palmiarnię. W ciepłym i wilgotnym klimacie tropików podziwialiśmy piękne bananowce, palmy i owoce cytrusowe. Nasze oko cieszyły kolorowe rybki, zadziwiające owady i egzotyczne jaszczurki. Obserwowaliśmy mrówki grzybiarki przy pracy. Pomimo zmiany uważamy, że wycieczka należała do udanych, chętnie jeszcze tam wrócimy.

Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie

2 kwietnia 2019 r. grupa naszych mieszkańców wraz z opiekunami uczestniczyła w wycieczce do Krakowa, której celem było zwiedzanie Muzeum Lotnictwa. Jest to naprawdę fascynujące miejsce dla każdego, kto choć trochę pasjonuje się lotnictwem. Podczas naszej wędrówki po muzeum mogliśmy zobaczyć 163 samoloty, 16 śmigłowców, 45 szybowców oraz wiele innych ciekawych pamiątek związanych z historią polskiego lotnictwa. Dużym zainteresowaniem cieszył się samolot An-26, do którego można było wejść i usiąść za sterami.

Po zwiedzaniu muzeum przyszedł czas na spacer po krakowskim rynku i przerwa na słodki poczęstunek.

Wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni i mamy nadzieję, że jeszcze wiele razy odwiedzimy to wspaniałe miejsce.

Zabawy karnawałowo – walentynkowe 2019 r.

Karnawał w tym roku był bardzo udany. Troszeczkę bawiliśmy się w tym roku. Byliśmy w Sośnicowicach, Pilchowicach, Kończycach Małych, w Knurowie oraz Pogórzu. Sami również organizowaliśmy zabawę, na którą zaprosiliśmy nasze sympatie. Po prostu powiemy krótko było:

S – SŁODKO

U – UROCZO

P – PIĘKNIE

E – ENERGICZNIE

R – ROMANTYCZNIE

Zimowy spacer

Zimowy spacer zakończył się ciepłą herbatę. Takiej pogody zimą jak w tym roku dawno nie było. Bardzo cieszyliśmy się śniegiem, promieniami słońca chociaż wcale nie ciepłym i rześkim powietrzem. Wracaliśmy z zimnymi nogami, ale gorącym sercem.

Mikołajki 2018

Jak co roku czekamy.

• Słyszysz dzwonek – tak to On z siwą brodą odwiedza tych, którzy w niego wierzą.
  • Do nas przyszedł – Mikołaj z pomocnikami.  Zostaliśmy obdarowani prezentami, a później biesiadowaliśmy z Biurem Podróży „Agata” oraz z Kołem Gospodyń Wiejskich z Ornontowic. Było gwarnie, wesoło i cudnie.

Andrzejki 2018

Dzięki sponsorom – przyjaciołom Naszego Domu udało nam się zorganizować zabawę Andrzejkową, która odbyła się w Domu Kultury w Wilczej. Wszystko było biało – czarne, nawet My – uczestnicy potańcówki. Przyjechało 10 Domów Pomocy Społecznej i wraz z  zespołem bawiliśmy się do wieczora.

ZOO Ostrawa

Po wejściu do ZOO wszystkich witają skrzeczące flamingi. Później łosie, jelenie, dzikie ptactwo, małpki, bez których wyjazd do ZOO byłby nieudany, leniwce, lwy, żyrafy, słonie. Wszystkie zwierzątka bardzo zadbane. Ogólnie wycieczka bardzo udana. Godna polecenia dla każdego o każdej porze roku.

Sprzątamy Powiat Gliwicki 2018

W piękny piątkowy poranek pełni zapału ruszyliśmy do akcji „Sprzątamy Powiat Gliwicki 2018”. Las przywitał nas pięknym zapachem i śpiewem ptaków. Pomimo tego, że śmieci było mniej niż w ubiegłym roku to i tak mieliśmy pełne ręce roboty. Połączyliśmy przyjemne z pożytecznym – las był czysty, a my zadowoleni z dobrze wypełnionej misji.